donderdag 9 februari 2023

Buiten wandelen in de natuur in het bos rondom Norg


 Vanmorgen ben ik gaan wandelen voor het grootste deel door het bos.

Helaas kwam vandaag niet de zon erbij zoals gisteren.

Wandelen in de zon vind ik zelf toch een stuk fijner.



Vanmorgen vond ik het nog wel wat frisjes.

de handschoenen moesten wel aan.

Warme laarzen, thermo panty, warme jurk met thermo shirt eronder, en een warme jas natuurlijk!

Toch kwam er soms erg voorzichtig een zonnestraaltje door het wolkendek heen zodat ik toch een beetje van de zon kon genieten.

Later kon de rits van de jas wat naar beneden omdat het mij toch wel iets te warm werd.



Waar op sommige plekken het groen nog wit was door de vorst.

Op andere plekken was het mooi groen doordat het verwarmt was door die ene zonnestraal.

De paden waren mooi droog ik hoop dat dat zo blijft t/m zondag want dan ga ik de Mensinge Marathon hardlopen in Roden.

Behalve voetstappen, paarden hoeven, atb bandensporen ook sporen van crossmotoren.

Ik hoop dat ze straks met het broed seizoen niet in het bos komen.




Een tijdje op een bankje gezeten om te luisteren naar wat ik hoor.

Ik hoorde verschillende vogelgeluiden.

Maar het meest overheersend geluid was toch wel verkeersgeluid, dan voornamelijk het geluid wat van de banden afkomt.

Gezeten op een bakje aan het Noordseveld weg met de gasopslag in Langelo achter mij hoorde ik steeds een soort geblaas vanuit die richting komen.

In huis hoor ik steeds een gebrom, laag frequent geluid, die ik de hele dag hoor en daar 's nachts zeer slecht door kan slapen.


In het bos zie ik heel veel mooi, en aparte verbazingwekkende dingen.

Mooie dingen die de natuur ons geeft om van te genieten.

Natuur waar we gezamenlijk blij om moeten zijn en voor moeten zorgdragen dat de natuur kan blijven bestaan.

Om als mens te kunnen bestaan hebben wij de natuur nodig.






Daar ga ik vanavond heen.

Omdat ik graag wil weten hoe de politiek in mijn gemeente werkt.

En kan ik daar aan bijdragen als burger?


Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews