dinsdag 14 februari 2023

17 Kilometer hardgelopen in Mensingebos #mensingemarathon

Foto Koen Wieringa

Zondag 12 februari heb ik 17 kilometer hardgelopen in Roden tijdens de Mensingemarathon 

De start was bij het bruggetje waarna iedereen in een lange sliert hardlopers langs de Cuisinerie Mensinge  en Museum Mensinge liep om te beginnen aan 1,2,3,4 of 5 ronden hardlopen van 8,5 kilometer.

Voor mij was de start gelijk spannend omdat ik eerst nog over het bruggetje moest lopen wat mijn hersenen niet zo heel erg fijn vinden helemaal als er gelijktijdig met mij anderen over het bruggetje lopen.
Het bewegen van het bruggetje zorgt ervoor dat mijn evenwicht overuren moet maken.

Na het bruggetje op een smal stenen oneffen pad, die ook een beetje glad was, waar ik volledig geconcentreerd over hardliep.
Andere lopers waren ook geconcentreerd kijkend naar het pad op de foto te zien.

Daarna waren de paden niet meer glad en kon ik een stuk makkelijker lopen.
Zelf probeer ik niet te dichtbij anderen te lopen of ik moet langs anderen een stukje naar voren kunnen kijken hoe het pad is.
Als er gaten of bobbels zijn geen supernatte plekken.

Het makkelijkst loop ik op asfalt wat de weerstand betreft.
Zand of grindpaden vind ik het lekkerst lopen, een zachte landing van mijn voeten.

Voorbij de verzorgingsposten werd gevraagd om een eigen beker mee te nemen.
Daar ben ik het wel mee eens, maar hoe neem ik tijdens het lopen een beker mee?
Vlak voor de start zag ik iemand die een opvouwbare beker bij zich had.
Dat is ideaal om mee te nemen de beker kan ingevouwen zo in een broekzak van mijn hardloopbroek.
Nu weet ik wat ik kan meenemen en waar ik deze kan kopen.
Voor mij persoonlijk gaat het niet om de tijd, maar om de afstand die ik gelopen heb.
Niet als laatste finishen is mijn doel.

Foto's gemaakt door Kopen Wieringa NeokComp fotografie

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews