maandag 12 september 2016

#runfornah @raisinhope_nl Hardlopen in het bos in @Norg

Vanmorgen nog voordat het echt warm wordt ruim 7 kilometer door het bos gerend.
De soms erg smalle paadjes en de bulten het omhoog en naar beneden lopen maakten het soms erg zwaar voor mij.
Het lopen zelf ging dan nog wel, mijn evenwicht systeem moest hard weken om mij recht op te houden en dat ik vooruit bleef gaan.
Een goede oefening voor mij is het lopen in het bos zeker.
Door de constant veranderen van de ondergrond moet ik goed uitkijken waar ik mijn voeten neer zet.
Ook het op- en aflopen van de bulten gaat niet het zelfde als op een vlakke ondergrond recht door lopen.
Oefening baart kunst.
Vorig jaar is het mij ook gelukt om 9 kilometer te hardlopen tijdens de herfst cross, voor dit jaar heb ik mij al aangemeld.
De komende maanden zijn er een aantal crossloop wedstrijden waar ik ook aan mee ga doen.
Als training maar helemaal om te zien hoe het gaat.
Tussendoor moet ik wel blijven trainen, straks 15km lijkt niet ver, voor mij is dat wel ver.
De start is 28 december om 10.00 uur ik wil zeker om 12.00 gefinisht zijn.
Het liefst eerder natuurlijk maar ik wil de lat niet gelijk te hoog leggen.
Als ik terug kijk naar maart 2012 en naar nu heb ik mij aardig kunnen verbeteren.
Dat ging zeker niet zonder slag of stoot en met veel vallen en weer doorgaan.
Ik kan met een gerust hart zeggen dat ik daar mijn uiterste best voor doe.
Een top sporter hoef ik niet te worden.
Nah is soms al top sport.
Nee kunnen doen en leuke dingen kunnen beleven dat is ook erg belangrijk.
Door het fietsen ging het wandelen steeds beter dat heeft geleid tot het weer kunnen hardlopen.
Daarom kan ik zeggen ik #runfornah dat bewegen goed is.
Alleen de mankeren om dat te kunnen doen is vaak lastig.
Een driewielfiets heeft mij geholpen om te kunnen bewegen.
Dit soort fietsen zijn zeker niet goedkoop en moeten vaak aangepast worden aan de personen die er op gaan fietsen.
Daarom #runfornah om geld in te zamelen voor RHF voor aangepaste fietsen.

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews