maandag 13 mei 2024

Fiets- en Wandelvakantie in Drenthe

 

Vakantie in Drenthe.

Waarom ver van huis als dichtbij je in de buurt de omgeving net zo mooi is als bij jouw thuis.

Een vakantie bestemming die ik op mijn fiets met gemak kan fietsen.

Voordeel daar had ik samen met Brigitte onze fietsen bij ons om samen fietsend de omgeving te verkennen, of beter gezegd heerlijk samen genieten van een prachtige omgeving.

Woensdag zijn wij op de fiets naar Odoorn geweest om ons daar alvast in te schrijven voor de Drentse Wandel4daagse waar wij 4 dagen 30 kilometer willen gaan wandelen als voortraining voor de Nijmeegsewandel4daagse.


Donderdag op Hemelvaart begon de wandel4daagse.

De eerste dag van 30 kilometer voor onze voeten.

Al was de eerste dag een beetje minder dag 30 kilometer, en hebben we ergens een bordje gemist waardoor dit nog korter werd.


De Alinker maakt het mogelijk dat Brigitte kan wandelen, niet alleen op straat, musea, parken, en etc, maar dat wij samen door de natuur kunnen wandelen.

De Alinker met het grote achterwiel heeft een onderhoud beurt bij Nijland waardoor wij de Alinker met het kleine achterwiel moesten gebruiken.

Deze is geschikt voor verharde wegen en paden, niet echt om hiermee door het bos, en over zandpaden te wandelen.

Als de Alinker met grote achterwiel weer klaar is dan kunnen wij met veel minder moeite door het bos het bos wandelen, zowel voor Brigitte, als voor mij, veel gemakkelijker.

Dit jaar was al weer de 33e keer dat deze wandel4daagse is gehouden.

Niet alleen wandelaars uit de directe omgeving, maar uit heel Nederland kwamen Nederlanders om hier in Drenthe te wandelen.

Wij hebben echt zoiets van dat wij dit niet wisten, wandelen in een prachtige omgeving en vrij dichtbij huis.

Volgend jaar weer wandelen in Odoorn?

Ik ga niets beloven, maar ik vond de afgelopen 4 dagen heel erg fijn.

Beiden voelden wij ons erg op ons gemak door het zeer welkome gevoel van de organisatie als de mede wandelaars.


Na een week op Camping de Schoapvolte te hebben verbleven moesten wij gisteren de camping weer verlaten.

Op tijd bed, alles opruimen, en op naar Odoorn voor de laatste wandeldag.

We hebben enorm getroffen met het weer, in het begin nog wat frisjes, maar elke dag werd het steeds warmer.

De wind draaide van noordwest naar het zuidoosten waardoor we ipv in de zon willen zitten er een voorkeur kwam om liever in de schaduw te willen zitten.

Maar bovenal het belangrijkst was dat wij samen heerlijk genoten hebben de afgelopen week.

Vandaag een relax dag om de voeten rust te gunnen na 4 dagen wandelen.


Met mijn weekendtas goed ingepakt en beschermt tegen een eventuele regenbui kwam ik op de camping aan.

Gisteren met dezelfde weekendtas weer naar huis gefietst, maar nu zonder plastic zakken en veel luchtiger gekleed omdat het zo lekker weer was geworden.

2 Dagen heb ik tijdens het wandelen een een CWX-Legging gedragen voor extra steun aan mijn benen en knieƫn.

2 Dagen gewandeld in een broek zonder steun.

Het verschil met, of, zonder extra steun kon ik goed merken op elke dag, zeker 's avonds als wij gedoucht en gegeten hadden, en onze benen en voeten de welverdiende rust konden geven.


De CWX-legging heeft geen broekzakken op de zijkant waar ik makkelijk mijn telefoon in kan doen, n direct bij de hand heb ipv deze in mijn rugtas te moeten meenemen.

Steun en een grote telefoonzak gezamenlijk heeft zeker mijn voorkeur.

Zeer goede wandelschoenen is natuurlijk het belangrijkst om fijn te kunnen wandelen zonder last van blaren en/of andere blessures te krijgen van het wandelen.

Ik heb wandelschoen van het merk Meindl die ik zeer prettig vind om mee te wandelen.

Elke goede wandelschoen heeft wel goede sokken nodig, dat is iets wat ik nog een beetje moet uitvinden welke het prettigst zijn voor mij.

er komen nog voldoende wandel uitdagingen om dit goed te kunnen testen.



 

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews