donderdag 2 mei 2024

Donderdagmiddag wandelen in de zon.

 

Vanmiddag fijn kunnen wandelen.

Een prettige temperatuur, tenminste bij een beetje wind anders voelde het al erg warm aan.

De groene weilanden zijn nog steeds groen, maar nu wel kort gemaaid.


Her en der liggen omgewaaide bomen in het bos.
Bomen die niet genoeg verankerd waren met de wortels in de grond.

Dat geld ook voor deze boom, de boom was vandaag goed om gebruikt te worden om op te zitten.

Dat je niet meer bent als voor dat je verandert bent kun je toch op een andere manier nog steeds erbij horen.

Niet kunnen denken in mogelijkheden ipv alleen in onmogelijkheden dat is pas een beperking.


Helaas zag ik het bord van knooppunt 48 op de grond ipv netjes opgehangen zoals het was.

Hopelijk kan Recreatieschap Drenthe weer in orde maken.

Ik kon niet zien als het vandalisme was of door ouderdom ofzo.

Hopelijk kan dit makkelijk, en goedkoop worden opgelost.

Ps, dit heb ik door gegeven via contact formulier op hun website.




Op 8 april 1945, kort voor de bevrijding van Drenthe, fusilleerde de bezetter op deze plaats acht verzetsstrijders. Deze verzetsstrijders zaten gevangen in de stad Groningen.
Hier zit ik op een monument aan de Voorsteweg in Norg.

Op 8 april 1945, kort voor de bevrijding van Drenthe, fusilleerde de bezetter op deze plaats acht verzetsstrijders. Deze verzetsstrijders zaten gevangen in de stad Groningen.

Zij konden op de dag niet zoals mij een foto maken in vrijheid.

De vrijheid waar zij hun leven voor hebben gegeven, en deze vrijheid nooit hebben mogen ervaren.

Daarom moeten wij altijd dankbaar voor diegenen die voor onze vrijheid hun leven daarvoor te hebben moeten geven.

Waar, wie en wanneer dat maakt niet uit.



Van al dat wandelen in warm weer dan krijg je wel ergens heel veel zin in.

Tenminste ik kreeg heel veel zin in een soft ijsje.

Norg binnen wandelend kom je als eerst Cafetaria De Baander tegen.

Zitten op terras had ik goed zicht op de overkant waar amazones op hun paarden steeg om hun route te vervolgen.

Een plek waar zij hun paarden vast konden maken om vervolgens uit de put water aan de paarden te geven.



Nadat ik heerlijk genoten heb van mijn ijsje ben ik verder gewandeld naar huis.

Via een kleine omweg, een keer een ander pad.

Al gauw reed mij een oude tractor voor bij, een Massey Ferguson voorbij.

Deze tractor ging naar de grote parkeerplaats, de chauffeur zette deze naast de Scania trekker.

Ik dacht door lopen Diederik, ondertussen hopend dat ze lang genoeg zo bleven staan.

Oud en nieuw naast elkaar een mooi gezicht toch.

Als ik moest kiezen op welk van deze twee ik zou stappen wat zou mijn keus dag zijn?

De tractor chauffeur gevraagd als ik een foto mocht maken?

We kwamen aan de praat, hij bleek ook de chauffeur van de trekker te zijn.

Tja  als vrachtwagenchauffeurs en tractor liefhebbers onder elkaar hadden we genoeg om over te praten.

Al lang zag ik de Scania daar staan, ik wist alleen niet wie de chauffeur was, dat weet ik nu wel dus.

9,55 kilometer gewandeld, niet ver voor mijn doen.

Onderweg veel; gezien, met meerdere mensen leuke gesprekken gehad.

Dus wat doe je als je dan thuiskomt?

Juist dat zet je gelijk de koffie machine aan voor een lekker, en verdiende kop koffie.

Morgen is het weer lang zo mooi niet als gisteren en vandaag.

Daarom van deze twee dagen zoveel mogelijk genoten.
 



 

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews