maandag 3 juni 2024

#WereldFietsDag Fietsrit terug naar huis.

 

Vandaag is #wereldfietsdag wat voor mij toevallig was omdat ik vandaag van Spijk naar Norg heb gefietst vandaag.

Ruim een week bij Brigitte geweest om van Dinsdag t/m Vrijdag 15 kilometer te wandelen tijdens de wandel avond4daagse vanuit Godlinze.

Vandaag kon je geen warme dag noemen, een koude dag kwam er dichterbij.

Vlak voordat ik in Norg was kreeg ik lichte spetters, een klein miezerbuitje, die net overkwam.

Fietsen houd je gezond, je blijft in beweging, en je ziet ook nog eens wat onderweg.

Ik kan blijven fietsen op mijn Easy rider fiets waar ik al heel veel kilometers mee gefietst heb met heel veel plezier.

De route is ondertussen al erg bekend bij mij en mijn fiets.

Toch had ik vandaag een klein stukje nieuw fietspad omdat ik een omleiding moest volgen.

Daarna nog een kleine omleiding met een voor mij onbekend stukje Groningen.

Nu de oude, verhoogde, ringweg wordt gesloopt is het op een aantal plaatsen nu veel lichter dan toen de ringweg er nog was.

Het zal daar er nu vast ook veel stiller en rustiger van worden.

Veel automobilisten hadden ook beter hun fiets kunnen nemen ipv met de auto te gaan.

Op heel veel plekken was het erg druk met langzaam rijdend, of stilstaand verkeer terwijl ik op mijn fiets overal kon door fietsen.

In de stad Groningen was je vandaag op de fiets veel sneller op je bestemming dan met de auto.




Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews