woensdag 20 maart 2024

Mijn eerste halve marathon hardgelopen.

Afgelopen zaterdag mijn eerste halve marathon gelopen in Leek op Leekster Lente Loop.

Wat een ervaring was dat voor mij.

Bij de start was ik aardig positief, maar op de finish dacht ik dit doe ik nooit meer.

Nu een paar dagen later zeg ik geen nee meer, maar denk wel dat ik dit nog een keer ga doen dan wel met iets meer voorbereiding vooraf, en warmer weer.

Brigitte had de halve marathon vorig jaar ook hardgelopen.

Dit jaar zijn we beide gestart op dezelfde afstand en route.

Ik heb Brigitte niet zien starten, ik stond ergens achteraan in de rij bij de andere hardlopers.

Toch gaaf om te zien dat ook als je niet meer zelfstandig kunt hardlopen, maar dat je wel volledig kunt mee doen met een framerunner.

Helaas was Brigitte dit jaar weer de enige framerunner op de halve marathon.

Beide geloven  wij dat er meer framerunners zijn die een halve marathon kunnen hardlopen.

Dat is wat ik steeds blijf hopen dat er meer framerunners tevoorschijn komen.

Hardlopers die weer volledig willen meedoen ipv thuis te blijven en niet meer te gaan hardlopen omdat je iets is overkomen.


In 2009 had ik nooit kunnen geloven dat ik ooit eens een halve marathon zou hardlopen.

Voor 2009 had ik iedereen voor gek verklaard als men dit tegen mij gezegd.

Toch stopt het leven niet als je iets bent overkomen.

Vast blijven zitten in oude gewoontes of juist nieuwe uitdagingen zoeken en zover mogelijk zien te komen.

Net als dat ik dacht nooit de Nijmeegsewandel4daagse zou gaan  wandelen is dat wel onze (mij en Brigitte) missie geworden.

Ik heb het geluk om een ervaren Nijmeegsewandel4daagse wandelaar naast mij te hebben.

Dromen, Durven, Doen Als je dit doet dan kan het niet anders dat je de mooiste momenten gaat beleven.

Alle fotografen bedankt dat jullie aanwezig waren om voor iedereen jun moment vast te leggen op beeld.

Ook voor jullie zou er een plaats op het podium moeten staan.





 

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews