dinsdag 26 maart 2024

Lente wandeling in het bos.


 Fijn gewandeld vanmiddag in het bos.

Het bos was overal vochtig, maar niet meer zo nat als een paar weken geleden.

De temperatuur in het bos was wel aangenaam al vond ik het frisser buiten dan dat het gisteren was.

De zon niet zo veel zien schijnen als gisteren, dat maakt het niet minder dat het voorjaar is, de natuur ziet er in de zon mooier uit.





Meer mensen komen steeds meer te voorschijn nu het weer langzaam steeds een beetje prettiger word.

Wandelaars, hardlopers, en fietsers waren in beweging vandaag.

Je kon het wel mooi sportweer noemen.

Al was buiten het de bos de wind nog vrij stevig naar mijn idee.





Onderweg op een bankje gezeten in een klein zonnetje.

Had het liever iets warmer gehad.

Wat ik miste aan het bankje was de rugleuning die zat er eerst wel op.

Met een rugleuning zit het toch iets prettiger op een bakje.







De Pollingbank heeft gelukkig nog wel een rugleuning.

Een zwaar stenen bank met een dik houten plank om op te zitten.

Genieten van het uitzicht tenminste dat was toen de bank geplaatst werd lang geleden.

Nu is de bank helemaal omringd met bomen die later daar geplant werden.





Vanaf de bank zag ik een bosje dat al aardig mooi groen begint te worden.

Hieraan zie je dat het nu echt voorjaar begint te worden.

Het begin van het groei seizoen van de natuur.

Het voorjaar is ook voor mij elk jaar een nieuw begin, een nieuw begin van iets, want ik weet niet waar en wanneer het einde is laat staan dat ik weet waarvan het begin is.

Toch voel ik mij in deze seizoen wel het prettigst van alle andere seizoenen.



Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews