zondag 7 april 2024

Rondvlucht boven Ezinge en wandelen.

Vrijdag 30 maart gangen wij naar Assen, het treinstation, om Lieke daar op te pikken.

Daar zou ik te horen krijgen waar wij naar toe gingen rijden, en wat mijn verassing van Brigitte voor mijn 50e verjaardag zal zijn.

Ik heb van alles bedacht wat die verrassing kon zijn, maar ik heb mij redelijk rustig daarom kunnen houden, wel moeilijk voor mij.

De verassing zat in een enveloppe nadat ik die open gemaakt heb haalde ik daar een vliegtuigje uit.

Een vliegtuig? we gaan toch niet vliegen gaat dat wel lukken met mijn evenwicht storing.

Op naar vliegveld Hoogeveen om daar in een vliegtuigje te stappen voor een rondvlucht boven mijn geboorte dorp Ezinge, daar waar ik opgegroeid ben.

bij het opstijgen had ik nog wel wat kriebels, maar toen de wielen los van de grond waren heb ik de hele vlucht alleen maar genoten, ik vond het fantastisch.

Ik herkende heel veel op de route naar Ezinge, de Vamberg, tt-circuit, Norg, Roden, Groningen, de Bert Swart spoorbrug in Zuidhorn om daarna boven Ezinge te vliegen.

De Wierde, het dorp en dan het voormalig ouderlijkhuis dat er nog steeds staat, maar er nu wel heel anders uit ziet.

De landerijen waar ik op gewerkt heb op de trekker, achter vee aan heb gerend.

Super gaaf om dit van boven te zien, we hadden die dag prachtig weer zodat we alles perfect konden zien.

Zaterdag 30 maart samen met Brigitte ruim 30 kilometer gewandeld.

Mijn bedachte route zou uitkomen bij het station in Assen om vandaar de bus terug naar Norg te nemen.

Bij Zeegse dacht ik het juiste pad te hebben gekozen, dit bleek een ander pad te zijn die ik in gedachten had.

We kwamen op een heel andere plek uit, ipv 26kilometer werden het ruim 32 kilometer, en werd het steeds kouder, en onaangenamer buiten.

We zijn weer thuis gekomen maar wel veel later dan dat ik gepland had.

Ik laat dat een volgende keer wel aan Brigitte over, ik ben meer ik wandel wel.

In Vries op de N386 zagen we dit bord staan.

Opgepast invaliden.

Hier werden wij allebei erg boos om, als of invaliden gevaarlijk zijn waarvoor je als weggebruiken voor moet oppassen.

Diegene die dit bedacht heeft, heeft naar onze mening, geen enkel menselijkheid en überhaupt 0,0% besef  wat je hiermee je medemens mee aandoet.

Alsof invaliden een soort tweede rangs mensen zijn.

Haal dit bord weg Gemeente Tynaarlo !!!!!



Zondag 1 april heerlijk gebruncht bij Fletcherhotel Langwold in Roden.
Het hotel was na renovatie weer opengegaan.
Daarvoor zijn Oekraïners opgevangen door Gemeente Noordenveld.

In de coronatijd hebben wij daar 1 nacht doorgebracht, het restaurant was toen gesloten nu konden wij wel het restaurant zien.
Wat we konden zien zag er prachtig uit.






Zaterdag 6 april hebben wij gewandeld vanuit Tynaarlo.
Een wandeling van 30 kilometer op mooie, en soms zeer uitdagende, paden.
Op de lastige stukken waren er heel veel helpende handjes waardoor het voor ons niet te zwaar werd, waarvoor enorm bedankt.
Hierdoor voelde het echt dat wandelen een sport die iedereen samen kan beoefenen.
Dat een beperking je zeker niet hoeft te beperken om mee te doen met anderen.

Onderweg zagen wij koeien in de wei liggen.
Dat is toch het teken dat het voorjaar begonnen is, zij lagen daar heerlijk relaxed te chillen in het gras.
Zouden zij ons stiekem hebben uitgelachen dat wij aan het wandelen waren?



Vandaag is het ook mooi weer.
Wel meer wind en bewolking als gisteren, maar als de zon schijnt ziet het er mooi uit buiten.
Ook hier beginnen de bloembollen in bloei te komen.

Hopelijk krijgen we dit jaar een mooier zomer als afgelopen zomer, een zomer om meer buiten te kunnen zijn om te kunnen genieten.





 






 

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews