donderdag 18 mei 2023

@RacerunningNL Hardlopen op de Framerunner


Vroeger toen ik nog jongs was liep ik 5 kilometer onder 20 minuten.
Nu ben ik al blij als het mij onder 30 minuten lukt om 5 kilometer te hardlopen.
Vanmorgen wilde ik 5 kilometer hardlopen, maar eigenlijk wilde ik proberen om toch dit onder 20 minuten te doen.
Misschien dat het mij wel zou lukken als ik op een framerunner ga hardlopen.

Framerunner uit de auto gepakt de weg overgestoken telefoon en Garmin horloge paraat gezet.
Klik en starten 5 kilometer hardlopen op dezelfde route zonder framerunner.
5 Kilometer horloge stop gezet opslaan en klaar.
Dat dacht ik tenminste.






Zittend op een bankje na poestend van het hardlopen op mijn telefoon kijken als het mij gelukt was als ik snel genoeg heb hardgelopen.
Wat is dat geen registratie van mijn 5 kilometer hardloop op de framerunner!!!
Dat is balen vast verkeerd gedrukt ipv opslaan verwijderen aan geklikt.
Dan is er maar één andere mogelijkheid dezelfde 5 kilometer terug hardlopen.
Horloge klaar gezet klik en start.
Na 5 kilometer horloge op stop gedrukt nu goed gekeken als alles wel goed was gegaan.
Jaaa deze keer wel, en ook nog eens onder 20 minuten hardgelopen.






Afgelopen zondag ging het niet zo makkelijk als vandaag.
Ik had erg veel moeite om goed te kunnen ademhalen doordat het redelijk warm was buiten wordt de lucht veel dunner.
Vanmorgen was het veel koeler daardoor was de lucht dikker, en ging het ademhalen nu vele malen beter.

Op de framerunner gaat het wel sneller, maar het lopen zelf ging veel zwaarder dan ik altijd dacht.
Ik moest mij goed concentreren op het sturen en gelijktijdig blijven lopen om snelheid te halen.
Naar beneden ging makkelijk, maar naar boven hardlopen op een framerunner was veel zwaarder dan zonder framerunner.
Bochten kun je niet afsnijden deze zo ruim mogelijk te nemen, van buiten naar binnen en weer naar buiten, net als met een auto, kon ik de snelheid zo hoog mogelijk houden.
Dan maak je wel meer meters dan iemand zonder framerunner.


Nu ik zelf op de framerunner heb hardgelopen begrijp ik nu nog beter wat het voor Brigitte betekent om weer te kunnen hardlopen.
Ik heb er nu ook meer respect voor dat ze tussen de anderen hardloopt.
Rekening houden met elkaar is wat je altijd moet doen omdat je niet apart moet hardlopen omdat je anders bent!

Dat we nu samen kunnen hardlopen, Brigitte op haar framerunner ik zonder framerunner, is toch wat we allebei zeer graag wilden.
Door de framerunner kunnen we nu samen enorm genieten van het hardlopen.
Samen sportief zijn niet aan de zijlijn moeten blijven omdat je anders niet kunt meedoen!








Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews