maandag 15 mei 2023

Driewielfietsontdekdag, Beweeg je fit Festival, De dikke10run

Vrijdag middag bij de Maasstee in Assen was er de Driewielfiets ontdekdag.

Leveranciers, dealers en fiets docenten van de Fietsersbond hielpen iedereen die geïnteresseerd was in een driewielfiets om deze uit te proberen en zoveel mogelijk informatie over de fiets te geven.

Zaterdag middag in Appingedam Beweeg je fit festival waar Brigitte als bestuurslid bij Fietsmaatjes Eemsdelta bij de stand stond.

Op Campus Eemsdelta stonden meer verschillende stands over hoe je door beweging weer fit kon worden en blijven.



Marianne Timmer gaf een presentatie over haar sportcarrière hoe zij door training mentaal en fysiek zover was gekomen.

Lichaam en hoofd moeten in balans zijn om te kunnen en willen presteren.

Luisterend naar haar verhaal leek het wel op mijn verhaal over mijn nu nog steeds revalidatie na mijn herseninfarct.

Duidelijk dat revalideren ook topsport is.

Dat zowel lichaam en hoofd moeten samen werken om vooruit te komen waardoor ik kan blijven genieten van het leven.

Daarbij vroeg ik mij ook af hoe dit voor paralympische topsporters gaat?



 Zondag de Dikke10Run in Feerwerd gelopen.

Bijna 10 kilometer onder het uur.

De warme lucht, waar ik weer aan moet wennen, maakte het ademhalen erg moeilijk zondag.

Hierdoor tussendoor stukjes moeten wandelen, en de Allersmaborg laten schieten.

Wel fijn om in mijn oude vertrouwde omgeving te kunnen hardlopen.

De 5 kilometer liep ik vroeger onder de 20 minuten, maar dat red ik nu absoluut niet meer.


Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews