vrijdag 24 februari 2023

Jezelf zijn, niet hoe anderen vinden dat je moet zijn!


 Jezelf zijn lijkt makkelijker dan het is.

Ik zie (tv) hoor (radio) en lees (online, kranten) hoe er over ons gepraat wordt.

Hoe men over ons denkt, en dat is vaak niet positief.

Dat ik en anderen ons zelf willen zijn, en ons zelf voelen.

Lijkt soms wel alsof we een ziekte hebben!

In de grondwet staat dat iedereen, ongeacht, gelijkwaardig behandelt moet worden.

Blijkbaar valt onder ongeacht een aantal uitzonderingen lijkt het wel.

We zijn allemaal mensen.

Gelukkig is elk mens uniek dat maakt ons mensen zo mooi.

Transgender, genderfluïde, non binair zijn allemaal woorden die op mij pasbaar zouden zijn.

Bovenal ben ik Diederik vanaf mijn geboorte ben ik dat al en zal dat tot mijn overlijden blijven.

Het doet mij erg veel zeer dat er door anderen over ons gepraat wordt zonder überhaupt te bedenken hoeveel ze ons daar mee kwetsen.

We worden in een bepaalde hoek gezet alsof wij een gevaar zijn.

Hoe ieder mens over een ander mens denkt daar heb ik geen problemen mee.

Hou die gedachte voor je, en laat ieder in eigenwaarde! 



Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews