donderdag 25 maart 2021

@IVNNederland Vrij wandelen op wegen en paden.

 

Als ik het bos in ga om daar te wandelen, dan staat dit bordje aan het begin.

Vrij wandelen, vrij voel ik mij zeker als ik het bos in ga.

Heerlijk om zo buiten in de natuur te mogen zijn.

Vandaag helemaal als de zon erbij was en je op een beschutte plek was zonder wind.

Dat voelde aan als echt voorjaar, daar waar we nu allemaal zo naar smachten.


Onderweg op een bankje gezeten om even de geluiden om mij heen in mij op te nemen.

Ook al zat ik daar alleen ik voelde mij niet alleen met al die vogelgeluiden, geluid van een trekker en het geruis van de wind.

Op die plek was het helaas wat frisser door de wind maar dat mocht de pret niet drukken.

Doordeweeks is het vrij rustig in het bos, dat is in het weekend vaak anders.

Begrijpen doe ik dat goed, het is erg fijn om in het bos te zijn.


Van het bankje verder gewandeld naar het 'monster' van Norg.

Een grote en lange slang die daar door het bos kronkelt.

De slang is een onderdeel van het Struin en Duin belevingspad  van IVN Roden - Norg.

De slang en nog veel meer om te ontdekken en te beleven.

Op de website staat voor jonge kinderen, dus ik kan mij ook jong noemen want ik heb ook weer wat geleerd vandaag.














Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews