vrijdag 24 januari 2020

Herdenkingstocht 2 mei 2020

Straks 75 jaar geleden is Nederland geheel bevrijd.
De oorlogsjaren heb ik zelf nooit mee gemaakt daar ben ik te jong voor.
Ik ken het alleen van horen en zeggen, foto en beeld materiaal.
Wat vrijheid nu echt betekent voor mij vind ik wel lastig om zo even te benoemen.
Ik denk dat het belangrijkste is dat je kan zijn wie of wat je wil zijn en overal naar toe kan zonder je te hoeven verantwoorden.
Daar is nog veel meer aan toe te voegen maar dat is weer voor iedereen anders.

In de gewezen oorlogen zijn er miljoenen mensen die hun leven hebben gegeven voor wat wij nu vrijheid noemen.
Hoe klein of hoe groot hun inbreng was dat maakt niet uit, deze miljoenen mensen hebben onze vrijheid met hun leven betaald.

1x per jaar staan wij hier in Nederland stil om hen te gedenken die het grootste offer hebben gegeven voor onze vrijheid.

Dat zette mij aan het denken dat ik dit zomaar langs mij heen wilde laten gaan.
Hardlopen geeft mij ook een soort van vrijheid, net als het fietsen en wandelen.
Waarom dan niet hardlopend, fietsen of wandelend langs de gedenk monumenten te gaan om de gevallenen de eer te bewijzen om hun te bedanken voor onze vrijheid.

Lijkt het je iets om op zaterdag 2 mei met mij mee te hardlopen, fietsend of wandelen?
Laat het dan weten via de mail met als onderwerp herdenkingstocht 2 mei
Afstand is +/- 6,3 km  maar deze is ook in te korten door een stuk af te snijden.

Ik hoop van je te horen.

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews