donderdag 5 januari 2017

Binnen hardlopen op deloopband @Norg @pixiesportswear @DecathlonNED @ASICSeurope

Gisteren de loopband binnen gekregen, moest hem nog wel even in elkaar zetten.
Met de duidelijke instructie was dat goed te doen, voorkeur met 2 personen maar een ¾persoon kan het ook goed doen hoor, mij is het gelukt.
Nadat ik klaar was ben ik op de bank gaan zitten trots op mijzelf dat het gelukt was.
Vanmorgen was het dan zover, mijn eerste keer lopen op een loopband thuis.
De bediening uitgevogeld, en ik ben gaan lopen.
Eerst in wandeltempo begonnen, steeds wat sneller en toen ik warm was de spieren gestrekt om daarna eens lekker te gaan rennen.
Begonnen op een snelheid van 6kmh opvoerend naar 7,5kmh en dat liep erg lekker.
Wel dacht ik eerst loop ik nu zo langzaam, de tijd ging voort maar de afstand viel erg tegen.
Na bestudering kwam ik er achter dat de afstand in mijlen werd aangegeven ipv kilometers.
Dit nu verandert, dus de volgende keer moet het goed komen.
Vandaag 4 mijl in 34.13 minuten gelopen, niet verkeerd dacht ik.
Vandaag met de Finish advantage hardlooptight gelopen.
De strategisch geplaatste power mesh panelen over de gehele lengte van deze hardlooptight geeft je absoluut voordeel tijdens elke wedstrijd. De ASICS MotionMuscleSupport technologie geeft je stabiliteit in je benen en zorgt voor doelgerichte compressie op de dijen, rond de knieën en geeft extra steun rond de kuiten, zodat elk paneel je spieren ondersteunt en moeheid tijdens het hardlopen tegengaat.
Dit heb ik zeker gemerkt.
Maar er zijn zoveel soorten tight die dit doen, ik kan niet echt zeggen welke voor mij het meeste geschikt is.
Wel vind ik het belangrijk dat reen tight mijn benen steun geven, dat ik minder tot geen last heb van doorzakken van de knieën.

De rode Pixie Sportshirt  tijdens de training aangehad.
Heerlijk voor buiten, maar binnen in huis sporten met de shirt was geen enkel probleem, door het snel drogen van de stof geen last van een nat shirt gehad, waardoor ik fijn op temperatuur blijf.

Het is niet zo dat ik nu niet meer buiten ga hardlopen, dat blijf ik echt wel doe wat is er nu mooier om buiten in de natuur te sporten.
De loopband is om als het slecht weer is toch te kunnen blijven trainen.
En met de loopband kan ik meer gecontroleerd mijn snelheid aanpassen.
De bedoeling is dat ik sneller ga lopen, grotere passen neem en een langere afstand te kunnen lopen.

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews