maandag 24 oktober 2016

#runfornah Een een frisse start van de week met hardloop rondje

Vanmorgen maandag morgen een hardloop rondje gelopen van 9km.
Met 5 graden met een matige wind uit het oosten voelde het kouder aan.
Goed aangekleed met meerder laagjes kleding en door het hardlopen kon ik mij goed warm houden.
Afgelopen week weinig gelopen en gefietst, druk met andere dingen gehad.
Druk met het hoofd dan, mijn lichaam heeft mooi kunnen rusten.
Vanmorgen was dat goed te merken, met een voor mij prettig hardloop snelheid toch 9km gelopen.
Door de koude temperatuur heb ik wel meer last van mijn verstijfde spieren, het kost mij erg veel energie om deze te laten bewegen.
Een hogere loopsnelheid had ik graag gewild, vanmorgen ging dat even niet.

Je hoort mij echt niet klagen, in mei 2009 kon ik opeens niet meer hardlopen en heeft dat ruim 5 jaar geduurd voordat ik dat wel weer kon.
En nu doe ik dat net als fietsen erg graag.
Door te bewegen (fietsen en wandelen) en het te blijven proberen lukt het opeens eind 2014 om te hardlopen.
Al aan een aantal hardloopwedstrijden mee gedaan, geen ronde records gelopen maar ontevreden ben ik zeker niet.
Door mijn NAH is de rechterkant van mijn lichaam trager dan voorheen wat dus ook de hardloop snelheid doet beperken.
De langzaamste ben ik zeker ook niet, nog niet tenminste, het kunnen hardlopen en meedoen aan een wedstrijd vind ik het belangrijkste.

Aan het eind van het jaar wil ik 15km gaan hardlopen tijdens de Ultratrail Drenthe door het Mensinger bos in Roden.
Dan begin ik al wat te dromen om een halve marathon (21,1km) te gaan lopen.
Dromen is mooi, maar nog mooier is om het te kunnen doen.
Voor 2017 is dan ook mijn doel om een halve marathon te gaan lopen.


Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews