zaterdag 15 oktober 2016

@pixiebodywear 5k in 28.20 hardgelopen in Norg vandaag #runfornah.

Zaterdag morgen 9 graden en geen wind mooi weer om te gaan hardlopen.
De Hardloopbroek heren van  Pixie Sportkleding en shirt aangedaan.
Met daaronder shirt met lange mouwen van Thundersports.
De Peals Izumi hardloop schoenen erbij aan en op pad gegaan.
Eerst een stukje warmgelopen om daarna 5 km te gaan hardlopen op tijd.
28.20 minuten gelopen, zeer tevreden over de tijd, het onverharde gedeelte zandpad was erg zwaar voor mij om daarop te lopen vanmorgen.
Tocht ging het verder super.

De Zwarte Supplex hardloop broek zit heerlijk, een prettige en goed passende broek en sport shirt maakt het je onbezorgd kunt sporten.
Supplex is een dikker materiaal en ook ideaal om te dragen in de winter tijdens het hardlopen.
Oftewel laat de winter maar komen,  de kou dan, zolang het maar niet glad wordt dat is absoluut niets voor mij.
Verstoord evenwicht maakt het voor mij al moeilijker en zwaarder om op stroeve ondergrond rechtop te laten lopen, laat staan als het ook nog glad wordt.
Deze winter maar afwachten wat voor weer we gaan krijgen.
Het ademen zelf vind ik met kou makkelijker, de lucht is dan dikker wat het happen naar lucht vergemakkelijkt.
Nadeel is dat door de kou mijn spieren dat echt iet prettig vinden, mijn longen bij (spieren) horen daar ook bij.
Het ademhalen zelf gaat dan zwaarderen mijn uithoudings vermogen daardoor afneemt.
Goed kleden is voor mij op koude dagen erg belangrijk, hoe warmer de spieren hoe beter ik kan presteren.

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews