zondag 7 augustus 2016

@Pixie @Crivit_Pro @PearlIzumiRun #RunforNAH Hardloopsessie van 16,3 km gemaakt.

Vanmorgen wilde ik proberen om 13km te gaan hardlopen moet toch eens naar de 15km toe voor #RunforNAH op 28 december tijdens de Ultrrail Drenthe.
Het liep even wat anders, na mijn eet pauze op 9,2 km dacht ik waar ik eigenlijk langs wilde lopen te kort was, dus maar ergens rechts af geslagen om toch aan de gewenste kilometers te kunnen komen.
Het rekenen vanmorgen ging niet helemaal goed toen ik thuis kwam bleek ik 16,3km te hebben gelopen.
Ook goed, en eerlijk gezegd ik was erg blij om weer thuis te zijn.
Moe maar voldaan, het is mij toch gelukt en ik weet nu dat ik 15km kan redden.
Nu blijven trainen om deze afstand vol te kunnen blijven houden en in een wat hoger loop tempo.
Mijn doel is om binnen twee uur na de start incl eet pauze om te finishen.
Vandaag ook voor het eerst met de  CRIVIT® Lichtgewicht rugzak gelopen.
Met een 1 liter waterzak van Decathlon er in en wat te eten voor onderweg ben ik vertrokken.

Op een geven moment wilde  ik wat water drinken maar ik kreeg er helemaal niets uit.
Gestopt, rugzak van de rug af en gekeken als ik de zak misschien verkeerd had dicht gedaan of dat de slang in de knel zat.
Helemaal niets van dat en bij het opnieuw sluiten van de zak gleed deze uit mijn vingers zo de rugzak in, daarbij ging er ook wat water uit de zak, resultaat later een natte rug.
Alles wat ik ook geprobeerd had ik kreeg nog steeds geen water tot ik het mondstuk eens goed bekeek, klojo zei ik tegen mij zelf, dan zet je mondstuk op open en dan gaat het wel, en inderdaad het ging perfect.

Ik loop ook vaak met een heup gordel om, voor drinken, sleutels en camera.
Op langere afstanden en wat meer wel mee nemen onderweg is deze rugzak ideaal.
In het begin was het zeker wennen maar eenmaal goed afgesteld voelde ik er bijna niets meer van.
Erg makkelijk dat je wat dingen voor onderweg mee kunt nemen.

De hardloop kleding van Pixie dragen, en de schoenen van PearlIzumi zaten goed tijdens het lopen.
Onderweg tijdens het lopen te ergeren aan kleding of  schoenen is echt niet fijn.
Daarom is het belangrijk kleding en schoenen die goed zitten te dragen, en je mag er toch best leuk uit zien tijdens het sporten.

Onderweg ben ik veel fietsers tegen gekomen en maar een paar andere hardlopers.
Fietsen kan erg goed hier in de gemeente Noordenveld, maar wandelen en hardlopen en nog veel meer kan hier ook.
De omgeving bied een ruime variatie aan mogelijkheden om in de natuur te kunnen sporten.
Op de fiets kun je op mooie plekken komen, maar met wandelen ook.
Vanmorgen ergens hardgelopen waar ik nog nooit eerder was geweest.
Op de easyrider is daar niet echt goed te kunnen komen, en tijdens het fietsen vermijd ik dat soort plekken liever.
Daarentegen met hardlopen lukt het zeker wel, zelfs dichtbij huis ontdek ik nog steeds mooie nieuwe plekken die het bezoeken waard zijn.

Wil je deze omgeving eens een keer bekijken tijdens het hardlopen?
Loop dan eens met mij mee.


Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews