zaterdag 27 augustus 2016

@cwxbenelux @cwx_usa 16K wandeling @Veenhuizen Norger Esdorpen landschap de Slokkert.

Vandaag een stevige wandeling gemaakt in en rondom de Slokkert.
Het was vanmorgen een stuk koeler dan de afgelopen dagen durfde er weer op uit te gaan.
Heerlijk gelopen in het bos en over open landschap met een lekker windje erbij.
Vandaag gewandeld met de cwx Tight erbij aan.
In het begin dacht ik nog hmm helpt dit wel, maar na een half uurtje was ik er erg blij mee.
Je ziet het wel niet maar ik voel het dubbel zo goed de extra steun die deze broek mijn benen geeft om zo'n afstand te kunnen wandelen.
Het overgrote deel was onverhard en dat loopt extra zwaar.
Bij het Spaanse kerkhof heb ik een kleine pauze gehouden, wat gegeten en gedronken om er weer tegen te kunnen.

Een aantal weken geleden was ik er langs gekomen met hardlopen, nu de tijd er voor genomen om het te bekijken.
Je zier er niets meer van, alleen maar deze open vlakte met bult.
Verder staat alles vol met bomen.
Een rustige en stille omgeving waar je tot je zelf kan komen.
Heerlijk ontspannen op een bankje gezeten, wat gegeten en gedronken.



De rugzak weer omgedaan, zonnebril op en weer verder gelopen richting Veenhuizen.
Opeens kwam ik aan de linker kant een klein paadje tegen, daar ben ik in gegaan, benieuwd waar deze uit zal komen.
Aan het eind ben ik links afgeslagen en een lange laan met bomen op gelopen, op het eind begon ik het te herkennen.
Toen men met de Slokkert bezig was om in te richten was ik daar een keer langs gelopen.
Hierop ben ik aan de zijkant van het mooi en open gebied langs gelopen.
Ondanks de warme afgelopen warme dagen was het her en der nog goed vochtig, zeker waar het gras wat langer was.
Laarzen was echt geen overbodige luxe geweest.
Afgelopen voor jaar heb ik helaas niet de tijd gehad om daar heen te gaan, hoop dat het volgend voorjaar wel lukt.
Nu meer aan het einde van de zomer was het wat rustig om wat te kunnen zien.

De 16 kilometer wandeling van vandaag was nu goed te doen voor mij.
Na een aantal dagen bijna niet kunnen sporten buiten vond ik het heerlijk om er uit te zijn.
Voor mooi natuur hoef ik echt niet ver weg, dat kan ik wandelend bereiken, allemaal hier om Norg heen.
Sporten in de natuur vind ik zelf ook het lekkerst om te doen.
Lekker buiten zijn en genieten van alles om je heen.













Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews