donderdag 28 juli 2016

@cwxbenelux @PearlIzumiRun Rustig hardlooprondje @Norg #Running

Vanmorgen na ruim 1½ week weer een rondje hardgelopen.
De spieren gestrekt voor begin, stukje gelopen en weer de spieren gestrekt, daarna 5 kilometer goed en rustig hardgelopen.
Dankzij de Stabilyx Tight die mijn benen genoeg steun gaven ging het erg fijn.
De Pearl Izumi N3 beginnen mij steeds meer te bevallen, ik heb het gevoel dat het lopen met deze schoenen soepeler gaat door de meer gebogen zool van de schoen.
28 December wil ik 15K kunnen lopen door de bossen rondom Mensinge in Roden.
Dat wordt zeker nog goed trainen om die 15K te kunnen lopen.
Vorige week de Drentsefiets4daagse gefietst, 4 dagen 40km, dat kon ik wel merken op vrijdag/zaterdag.
Dat mijn conditie en uithouding vermogen  gegroeid is de afgelopen jaren kan ik goed merken.
Dat ik nu meer kan/doe betekent helaas ook dat ik meer rust voor mijn lichaam nodig heb.
Mijn accu is minder vol dan bij anderen en deze laad ook minder snel weer op.
Als ik meer vraag van mijn lichaam dat mijn accu aan kan, betekent dat deze op een moment leeg is.
Dan heb ik een aantal dagen rust nodig om de accu weer te kunnen laden.
's Morgens voel ik mij het best, probeer dan zoveel mogelijk dit op een morgen in te plannen waarna ik 's middag rustig aan kan doen.
Voor mei 2009 was dit allemaal geen probleem, kon ik nu misschien zeggen dat ik ook ouder wordt.
Als NAH getroffene moet ik goed rekening houden met mijn energie verdeling, alleen in plannen met dit soort dingen ben ik echt niet goed in.
Ik voel me nu ook veel beter dan eerst en durf nu ook zeker meer van mijn lichaam te vragen, de grens tussen wat wel of niet kan is niet elke dag gelijk.
Dat maakt plannen van dingen voor mij erg lastig, ik weet nooit hoe ik mij de volgende dag voel.
Het hoofd wil meestal meer wat het lichaam kan, dat werkt soms wel erg frustrerend.
Ik weet wel waarom dat zo is maar het soms zeer onwelkom.

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews