vrijdag 24 juni 2016

@runnersworldnl @pearlizumi 1e hardloop rondje met de Pearl Izumi N3 schoenen



Woensdag ging de deur bel, iemand met een pakje voor mij.
Ik verwachte alleen maar de schoenen en jawel daar waren ze.
De schoenen uitgepakt en eerst een paar dagen in huis aan gehad.
Vanmiddag mijn eerste rondje met de nieuwe schoenen gelopen.
Advies van Pearl Izumi was om een groter maat dan normaal te nemen opdat deze schoen kleiner kunnen uitvallen.
Mij zitten de schoen goed, wat mij wel direct opviel dat ze zwaarder leken dan mijn andere schoenen.
Voor om de been spieren te trainen is dat wel goed, voor een wedstrijd dan de wat lichtere schoenen nemen.
Ik ben er wel enorm blij mee, deze schoenen zullen heel wat loop kilometers te verduren krijgen.
Na wegen op de weegschaal waren de Pearl Izumi schoenen idd 50 gram per schoen zwaarder dan de Asics schoenen.
Tijdens het lopen voelde ik dat wel, het koste mij meer moeite om de benen omhoog te krijgen.
Het is maar 50gram maar toch leek het wel als 2 kilo te voelen.
Vanmiddag liep ik met korte broek, was heerlijk voor mijn benen, ik vond het wel benauwd en broeierig buiten.
Ik loop het liefst in een lange broek,  voor de temperatuur dan.
Mijn spieren vinden de warmte wel fijn, maar mijn longen hebben het liever iets koeler.
Ik probeer mij zo goed mogelijk aan elk weertype aan te passen, dan maar wat rustiger aan doen.


Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews