zaterdag 11 juni 2016

@pixiebodywear @ThunderSportsNL Zomer crossloop @Veenhuizen

Vandaag Crossloop in Veenhuizen,  voor mij de eerste keer dat ik daaraan mee deed.
10.30 is de start van de loop, wilde zeker niet te laat komen, op tijd van huis vertrokken.
Bij de inschrijving kwam ik erachter dat ik één van de eerst was, geen probleem kon ik rustig wat in lopen, start en finish bekijken, wat het parkour was.
26 Deelnemers werden het uiteindelijk, niet echt veel voor mij geen probleem dan werd het ook geen dringen geblazen.
Voopr de start werden wij erop gewezen van het gevaar van teken's, lange broek en shirt met lange mouwen echt veel last zou ik daar niet van hebben, maar een gewaarschuwd mens teld voor twee.
En daar gingen we, doordat het geen grote groep was kon ik gelijk vanaf het begin een lekker tempo lopen.
Omdat ik het parcours niet ken begon ik achteraan, de rest volgend en hopen dat zij wel het parcours kenden.
De loop was bijna helemaal onverhard, soms ook stukken met wat mullig zand tussendoor.
Dat ging goed hoor wel zwaar maar het kwam goed.
Daar liep ik dan met mijn Lidl schoenen aan ipv mijn goede hardloop schoen, alleen deze schoen heef een grof zool, dus meer grip op onverharde paden.

Loop ik daar als enige met lange broek en shirt met lange mouwen.
Dat was wel warm, maar de broek en shirt van Pixie hielden mij goed op temperatuur.
De hoeveelheid zweet was geen probleem dat werd netjes afgevoerd.
Met de shirt van Thundersports eronder die zorgde dat ik ondanks het vele zweten toch droog bleef.
Nadat ik over de finish kwam in een tijd van 29.41 over 5km, had ik dorst en was een handdoek wel nodig.
Tijdens het lopen is er wel een fris windje maar niet als je stil staat.

Vond je het een mooie omgeving om in te lopen? werd mij gevraagd.
Ja vast wel al heb ik daar tijdens het lopen niet echt veel van gezien, ik was meer bezig om rechtop te blijven en vooruit te komen.
Misschien een keer deze route wandelend te doen dan kan ik alsnog de omgeving bekijken.
Doe ik over 3 maanden weer mee, zeg niet gelijk nee, maar misschien ook wel.
Van tevoren opgeven hoeft niet, ideaal om de dag van te voren nog te kunnen beslissen als ik wel/niet ga lopen.

Een crossloop in een mooie omgeving is altijd prettig, zelf vind ik het ook prettig met een niet te groot deelnemers veld.
De volgende loop is 1 oktober, zoals het vandaag ging doe ik dan weer heel graag mee.

Voor meer info en de uitslagen:
Veenhuizen Actief Crossloop.

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews