dinsdag 24 mei 2016

Tijd? Hoe, Wat en Wanneer

Nu ik alleen woon vind ik het erg lastig om mijn dag in te delen.
Verdeelden we eerst gezamenlijk de taken thuis, moet ik nu alles alleen doen.
Het sporten, fietsen, hardlopen en wandelen, zijn nu veel lastiger in te delen.
Wat doe ik wel en wat nu even niet.
Om eerlijk te zijn ik vind het enorm lastig.
Elke dag is weer anders, hoe ik mij voel en wat ik graag zou willen doen.
Tijd te kort is het grootste probleem voor mij.
Ik wil zoveel maar het ontbreekt mij aan tijd, de dagen zijn te kort om een goede verdeling te maken.

Verdelen van de energie die ik heb naar hoeveel energie iets mij kost om te kunnen doen.
Als je alles in een staaf tabel zou kunnen zetten dan kan ik zien hoeveel energie mij dingen kosten en hoeveel energie die ik heb te besteden.
Het probleem is dat ik niet weet hoeveel energie er voor die dag beschikbaar is en dat ik niet weet hoeveel energie dingen die ik doe mij kosten.

Kleine simpele dingen zijn dingen die mij vaak meer energie kosten dan bijv. hardlopen of fietsen.
Door de manier van bewegen hebben mijn hersenen meer energie nodig om dit te kunnen doen dan bij anderen.
Daardoor is het voor mij erg moeilijk om de dag te kunnen indelen.
Ik wil graag, maar beloof niets.
Hoeveel energie iets mij kost weet ik niet van te voren, het komt regelmatig voor dat de dag er heel anders gaat uitzien naar wat ik vooraf bedacht hebt.


Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews