maandag 2 mei 2016

#Hardlopen met #NAH Het lukt maar ik wil meer.

Foto gemaakt door Koen Wieringa van NeokComp fotografie Roden tijdens de Herfstcross in Norg 2015.
Een jaar nadat het mij weer lukt om te kunnen hardlopen.
Ook tijdens de Asserstadsloop en tijdens de 4 mijl afgelopen koningsdag in Norg.
Zo zijn er al veel sportieve momenten van mij door Koen Wieringa vast gelegd en van heel veel anderen natuurlijk.
wat is nu leuker dan samen te sporten.

Ik vond het erg zwaar om te doen, maar wat was ik trots op mijzelf dat het gelukt was.

Het lopen gaat vrij goed, maar zoals in de titel staat ik zou graag meer willen.
Op het internet vind ik veel om jezelf te kunnen verbeteren, opbouwen schema's, blessures voorkomen te veel om op te noemen.
Deze zijn wel gericht op mensen die lichamelijk niets mankeren, ik met mijn lichamelijke beperkingen val daar niet onder.
Vaak zie je ook "met deze oefeningen dan!" tja probeer dat eens zonder je evenwicht te kunnen houden.
Ook met kleden, doe dit als het 10 Graden warmer zou zijn, zal vast goed zijn, maar niet voor mij waarbij mijn lichaam in tweeën is verdeelt qua temp aanvoelen en het ervaren.

Ik zou dus graag meer willen en kunnen lopen, alleen hoe?
Om mijn benen meer steun te kunnen geven gebruik ik een stabilyx tight. dit heb ik gevonden op internet en na advies gevraagd te hebben hierover de Stabilyx besteld.
Dankzij deze extra steun van de benen lukte het mij om mijzelf te kunnen verbeteren.
Nu gebruik ik ook hardloop tights zonder deze extra steun, dan kan ik goed merken hoe mijn benen er voor staan.
Om goed op temperatuur te kunnen blijven maak ik gebruik van een  thermo shirt van Thundersports de Thundershirt en Clima BalanceTight.
Shirt en Tight van Pixie gebruik ik ook veel.

Mijn conditie is wel goed, dat houd ik vrij goed op peil door buiten het hardlopen te fietsen.
Het fietsen heeft ervoor gezorgd dat ik uiteindelijk weer kon hardlopen.

Wat ik zoek zijn manieren die ik kan gebruiken om mij zelf te kunnen verbeteren.
Manieren die rekening houden met mijn beperkingen.



Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews