maandag 18 januari 2016

@runkeeper Hardlopen op #BlueMonday eerder een wit en koude maandagmorgen

Vanmorgen maandag 18 januari was een koude maandag in een wit winterse wereld in Norg.
Dat heeft mij niet weerhouden om toch te gaan hardlopen.
Vandaag niet mijn vaste training rondje door het bos, maar op het fietspad naar Een en weer terug.
Door mijn evenwicht storing is lopen op een glad ondergrond voor mij niet te doen.
Continue concentreren op recht op te blijven ipv lekker te kunnen hardlopen.
Het fietspad was gestrooid en grotendeels schoon, het overgrote deel van het fietspad was helemaal droog.




Goed aangekleed, muts op handschoenen aan, ik ben er klaar voor.
Zodra ik buiten kwam was het brrrr het voelt wel koud aan buiten.
Voorzichtig naar het fietspad gelopen, telefoon ingesteld op #runkeeper en vertrokken.
In het begin ging wel wat zwaar, ook voorzichtig met lopen vallen dat wil ik echt niet.
Na een aantal minuten ging het lekker, ik had mijn tempo
 gevonden waar ik lekker op kan lopen.
In één keer door gelopen naar Een, daar rekken
en strekken en omgedraaid om terug naar huis te
kunnen lopen.
Op het laaste gedeelte ingehaald door een andere hardloper,
hij was ook nog eens ouder dan mij.
Lijkt het voor en andere raar, voor mij echt niet ik ben al blij dat het mij lukt om te hardlopen.
Hardlopen doe ik in mijn eigen tempo waar ik mij lekker bij voel.
Denk dat de meeste lopers zijn/haar eigen lekker tempo hebben.
Snelle rondetijden zijn voor mij niet weggelegd, het gaat mij meer om het kunnen.

Alleen lopen heeft het voordeel dat ik mijn eigen tempo kan aan houden, nadeel is dat met meer je gestimuleerd wordt om sneller te gaan lopen en het is gezelliger.
Maar goed misschien komt dat ooit nog wel om samen met  hardloop maatje te kunnen hardlopen.

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews