vrijdag 13 november 2015

@Molenduinbad @norg uurtje gezwommen

Vanmiddag een uurtje gezwommen in het Molenduinbad in Norg.
Een uur lang goed door gezwommen, qua beweging ging het erg goed.
De spieren op een andere manier laten bewegen is goed voor het lichaam.
Zwemmen had ik ook gehoopt in Beatrixoord te Haren, helaas mocht dat niet door de PEG-sonde die ik had.
Toen ik vanuit het UMCG naar Beatrixoord kon, maakten ze me al lekker daarmee, "kun je daar lekker zwemmen".
Sinds ik weer thuis was nog wel regelmatig gezwommen, dat ging steeds een beetje beter.
Ook de dingen die door mijn evenwicht storing niet meer wilden gewoon proberen.
Het heeft wel even geduurd dat ik weer durf te duiken, alleen met de tenen over de rand is niets voor mij.

Wel heb ik tijdens het zwemmen last van mijn ademhaling.
Vaak gaat het goed, soms moet ik hoesten en moet dan goed om passen dat ik dan niet inadem en gelijk water mee naar binnen krijg.
Door druk van het water op mijn buik en borst wil dat nog wel eens raar gaan.
Oefening baart kunst zeg ik maar, zwemmen en op mijn ademhaling denken kost me soms erg veel energie.
Meer energie die je normaal zou gebruiken bij het zwemmen.
Ja veel dingen gaan steeds beter, alleen komen andere beperkingen meer naar boven waar ik eerder geen last van had.
Opgeven doe ik niet, dit gaat me ook lukken, wat daarop volgt komt ook wel goed.
Revalideren is topsport zegt men, en dat kan ik beamen.
Elke keer is het een uitdaging om iets voor elkaar te krijgen maar wanneer lukt ben ik trots op mezelf.
Op naar de volgende uitdaging.

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews