zondag 8 november 2015

@cwxbenelux @cwx_usa @pixiebodywear @loopmaatjes 10K running @Norg

Vanmorgen 10 kilometer hard gelopen. Onderweg wel veel ATB fietsers tegengekomen maar 1 loopmaatje. Ik was helemaal vergeten dat je vanmorgen mee kon lopen in de Langeloƫr duinen met loopsport Norg. Trainen voor de Intersport Superstore Roden Herst Cross op zaterdag 28 november. Vandaag ipv de STabilyx Tight de Hardloopbroek heren van Pixie.nl gedragen met hardlopen. Deze hardloop broek draagt heerlijk en voelt zeer prettig. Ik vind het meer dan alleen maar een hardloop broek, ik draag hem ook met fitness en tijdens het fietsen. De opdruk blijft nog steeds perfect zitten ondanks het dragen en wassen. Deze broek is zeker een aanraden om in te sporten met een mooie passende opdruk erop. Met hardlopen tijdens trainen en wedstrijd draag ik de Stabilyx. Met de trainingen wissel ik tussendoor van hardloop broek. Op deze manier kan ik goed merken wat het verschil is met of zonder steun. Maar ook hoe sinds een jaar het hardlopen is verbeterd. Door NAH is mijn rechterkant van het lichaam kracht moeten in leveren, de Stabilyx geeft mijn rechterbeen de steun die k goed kan gebruiken om goed te kunnen hardlopen. Alleen doordat het lopen goed gaat en de afstanden steeds langer worden, begin ik last van mijn rechterarm/schouder te krijgen. Op de een of andere manier zou ik ook graag meer steun voor mijn rechterarm willen hebben. Elke keer verbaas ik zelf en anderen dat ik zoveel kan lopen sinds 1 jaar geleden. De wil om iets te willen en doorzetting vermogen kost veel energie, maar versterkt mij ook om door te gaan. Anderen vragen mij ook, kan ik dat ook? Natuurlijk kun je dat ook, als je maar probeert en blijft doorzetten. Soms moet je een stapje terug doen om weer vooruit te kunnen. Het moeilijkste zijn de mogelijkheden om je te kunnen helpen presteren. Iedereen heeft zijn/haar eigen beperkingen en daar moet je net een goede oplossing voor zien te vinden. Bij mij zijn dat de CWX Tights die mij de steun en balans geven om te kunnen hardlopen en mij daar in te verbeteren. Nadeel zijn vaak de kosten van dit soort oplossingen, en helemaal omdat je niet van te voren weet als het je ook helpt wat je graag wilt. Door verschillende mogelijkheden te proberen heb ik geleerd wat mij wel/niet helpt. Professionele begeleiding in het lopen zou ik erg prettig vinden, financieel is dat voor mij niet haalbaar. Ook dat ik en anderen zoveel verschillen met iemand die geen beperkingen heeft. Op internet lees ik veel verschillende oplossingen, maar gerelateerd aan "gezonde" mensen. Verschillende tips samenvoegen geven soms ook een oplossing wat bij mij past. Toch vind ik het erg lastig om iets wat bij mij past te vinden. Goed luisteren naar mijn lichaam heeft het meeste geholpen.

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews