zondag 13 september 2015

@cwxbenelux @StichtingSWAMP @Norg 4 mijl gelopen in Marsdijk, de MarsdijkRun

Afgelopen zaterdag 12 september 's middags de 4 mijl gelopen in Marsdijk. De Marsdijkrun tijdens het Swamp Festival. De route was 2 mijl die ik 2x moest lopen. De start was op het gras, wat ik zelf best wel zwaar vond lopen daarna was het verhard en op het laatst bij de finish ook op gras. De route was keurig afgezet en bebord, overal verkeer begeleiders waardoor het voor ons als lopen lekker ontspannen lopen was. Ik was op tijd, bij de inschrijving mijn start nummer opgehaald, werd vriendelijk geholpen door een mevrouw die ook het startnummer bij mij opspeldde, dat lukt mij zelf niet goed met 1 hand. Tijdens het wachten op de start rond gelopen over het festival, daar was genoeg te doen en te beleven. Helemaal meegemaakt heb ik het niet, was geconcentreerd op het lopen om 13.30 Vooraf schone kleren en handdoek en dergelijke bij het Markehuus in Peelo gebracht. Na de loop mij daar opgefrist en omgekleed, 's avonds was daar nog de Bingo. Over de tijd ben ik zelf erg tevreden over. Met de hulp van CWX-benelux en de Stabilyx Tight kon ik goed trainen en presteren op de 4 mijl. Zaterdag 3 oktober de 5km in Kloosterveen. Dat het goed en lekker gaat met het hardlopen geeft me steeds meer positieve energie om door te gaan. Niet alleen het lopen gaat goed, ik merk het ook met het fietsen en heel veel andere kleine dingen dat het met mij beter gaat, dat ik het langer kan volhouden. Het zou erg mooi zijn dat er meer aandacht aan de vele manieren en mogelijkheden om iemand beter te kunnen laten presteren. Grootste probleem is de financiële kant van het verhaal, dure ingewikkelde mogelijkheden worden vergoed, maar simpele en niet dure mogelijkheden helemaal niet. Bij mij heeft de Stabilyx tight mij enorm vooruit geholpen om te kunnen hardlopen. Ik doe het nu een kleine 10 maanden, van niets naar dit. Zelf wil ik het ook, dat is toch de grootste drijfveer om ook te kunnen lopen. Gesteund door door de Stabilyx Tight kan ik het nu ook, ik kan nu lekker lopen zonder bijna alleen te moeten concentreren op mijn rechterbeen. Dat is wat de Stabilyx doet, mij ondersteunen zodat ik ook kan genieten van het lopen. Voor iedereen is een herseninfarct weer anders. Voor mij heeft het enorme gevolgen gehad, maar ik heb de moed nooit opgegeven. Ik heb geaccepteerd wat mij is overkomen, dat betekent echt niet het einde, kijk maar naar 6 jaar geleden en nu. Vooruit kijken is wat ik doe, ik wil veel, maar ik moet het ook kunnen. Ik heb ook dagen dat het even niet gaat, dan neem ik mijn rust en ga daarna weer verder. Dat zeg ik makkelijk, maar rust nemen is soms toch erg moeilijk soms zoveel ideeën en plannen dat ik mi zelf niet genoeg rust gun. In de afgelopen jaren gaat dat wel steeds beter, maar als ik me goed voel dan wil ik ook wel eens meer dan ik kan. Door het fietsen en hardlopen is mijn uithoudings-vermogen enorm gegroeid en ook een manier om spanning en stress weg te fietsen/lopen.

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews