maandag 31 augustus 2015

Getraind op de #Cristopeit Crosstrainer @Norg

Vanmorgen getraind op de Crosstrainer. Trainen op de crosstrainer lijkt op hardlopen maar dan minder belastend voor de knieën en enkels. Ik vind dit voor mij een goede mogelijkheid om te trainen, dit kan binnen en hoef ik niet voor op pad. Ik zeg altijd dat fietsen mij enorm heeft geholpen om te kunnen hardlopen. Denk dat de Crosstrainer daar ook een grote bijdrage aan toe heeft bij gedragen. Door de loopbeweging hebben hersenen die nog wel functioneren het over genomen van die genen die niet meer werken. Deze hersenen moet je wel trainen, keer op keer. De verschillende manieren van bewegen kan iemand met NAH erg op weg helpen om zich te kunnen herstellen/verbeteren. Mogelijkheden en hulpmiddelen genoeg, voor velen is het financiële aspect daarvan soms erg lastig. Ik ben blij dat ik in een mooie omgeving woon, waar je goed verschillende buiten sporten kunt beoefenen. Fietse, wandelen en hardlopen kan ik buiten in een mooi afwisselende omgeving doen. Hier in Norg zijn veel verschillende sporten die je kunt doen. De ene dag ben ik meer in staat dan een andere dag. Door zelf te sporten kan ik zelf bepalen wanneer ik het kan. Maar samen sporten is veel leuker dan alleen, maar dat is in mijn situatie en van vele andere toch lastig.

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews