vrijdag 8 december 2023

Paarse Vrijdag 8 december 2023


 Vandaag is het Paarse Vrijdag.

Paarse vrijdag is een dag waarop leerlingen op hun school paars dragen en eventueel activiteiten organiseren om te laten zien dat ze solidair zijn met de LHBT+ gemeenschap.

Paarse vrijdag valt op de tweede vrijdag van december.

Hartstikke mooi dat dit gebeurd, dat jongeren meer bewust gemaakt worden dat er heel veel verschillende mensen zijn op deze aardbol.

Ruim 8 miljard verschillende mensen die allemaal hun eigen ik zijn!

Niemand is gelijk als een ander we zijn allemaal speciaal, bijzonder en uniek.

Toen ik nog op school zat speelde dit allemaal niet, al was er altijd wel een conflict op deze aarde, net als nu nog steeds, een conflict.

Economisch, geloof, geaardheid, andere gedachten/meningen altijd is er wel een reden om elkaar iets te verwensen of erger.


Elke dag moet je jezelf kunnen zijn wie jij wilt zijn.

Ik ben net zoveel mens als een ander want er is niemand de enige perfecte mens wat alle andere mensen ook zouden moeten zijn.

Elke dag is een dag waarbij je jezelf moet kunnen zijn.

Het gaat om wie jij bent, houw gedachten, jouw meningen, jouw gevoelens wat jouw maakt tot een uniek mens.

Dit klinkt super mooi, maar toch is dit iets waar niet iedereen het mee eens is.

Anderen zijn bang omdat je anders wilt zijn dan hun dat vinden zij gevaarlijk, of eng.

Vraag:

War als jij in het water komt je kunt er op eigen kracht niet uit komen maakt het  je uit wie er op dat moment jouw helpt om uit het water te komen zodat je niet verdrinkt?


De vrijheid die ik voel op mijn driewielfiets is de zelfde vrijheid om te zijn wie ik wil zij niet hoe een ander zegt wie ik moet zijn.

Sinds mijn herseninfarct in 2009 ben ik zoveel mogelijk op zoek naar mijn beste ik.

Qua gezondheid, bewegen, maar ook op zoek naar mij zelf wie ik ben.

Makkelijk is het niet, gelukkig heb ik een hele lieve vriendin waar ik samen mee op zoek kan naar onze beste ik.

Ik ikke ikke ja dat klinkt wel erg egoïstisch, maar wel met respect naar anderen hetzelfde als ik door anderen gerespecteerd wil worden wie ik ben.

Het leven moet niet te gemakkelijk worden dan geen uitdagingen meer opdat het dan een saai eentonig leven gaat worden.



Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews