donderdag 19 januari 2023

@hersenstichting @Noordenveld #natuur #wandelen Wandelen in de natuur

Als ik wandel doe ik dat het liefst in de natuur.

Ideaal als je heel dicht bij het bos woont, je woonplaats midden tussen natuurgebieden bevind.

's Ochtends wandelen doe ik het liefst.

Mijn hersenen frisse lucht geven, en mijn gedachten op een rij te krijgen.

De natuur ziet er elke dag weer anders uit.

Elk seizoen heeft haar charmes hoe de omgeving verandert gelang het weer die dag.

In het voorjaar en zomer hoor ik veel verschillende vogels in het bos.

Een nest maken, eieren leggen, de kuikens groot laten worden om uit het nest te vliegen.

Elk jaar doen ze dat weer.


Nu in de winter ligt er overal dood blad op de grond.

Ik kan niet helemaal goed zien hoe de ondergrond is onder al dat blad.

Is het droog, of is het vlak, of zijn er diepe sporen!

Soms loopt het erg gemakkelijk terwijl een paar meter verder het opeens erg moeilijk wordt om in evenwicht te blijven.

In de winter is het veel stiller in het bos, tenminste ik hoor dan geen vogels wel hoor ik dan meer verkeer van verderop.

Als er bladeren aan de bomen en struiken zitten houden die het verkeer geluid tegen, en als je een stuk in het bos ben hoor ik dat niet meer.

Dan lijkt het als ik één met de natuur om mij heen ben.


 Vanmorgen overleg met Toegankelijk Noordenveld gehad.

1x per maand of soms vaker komen we bij elkaar om van alles en nog wat te bespreken over toegankelijkheid in de gemeente Noordenveld.

Vanmorgen had ik erg veel informatie te verwerken.

Tijdens het wandelen lukt het mij om al die informatie te scheiden van elkaar om daar een voor mij een duidelijk, overzichtelijk, verhaal van te maken.

Vanmiddag was er bijna geen wind, droog en niet koud.

Heerlijk om dan nog een stukje te wandelen.



Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews