maandag 7 november 2022

Heerlijk weekend aan de zee.

 

Heerlijk weekend samen met Brigitte naar de zee geweest in Groote Keeten.

In een huisje (meer een woning te noemen) op een korte loopafstand naar het strand.

Dan kwamen we onderweg wel langs De Princen keet wat natuurlijk geen straf was.

Daar lekkere koffie gedronken, lekker gegeten heerlijk gewoon.

Het voelde bijna als thuiskomen omdat we daar al meerdere keren waren geweest.


Zaterdag had ik het idee om een wandeling langs de zee te gaan maken naar Callantsoog en terug over het fietspad langs de duinen.

Brigitte twijfelde nog een beetje, maar ik wilde erg graag langs de zee wandelen en ze moest mee!

Alleen daar wandelen is toch niet leuk. Samen is veel leuker en gezelliger.






Touw mee als het Brigitte te zwaar werd trok ik haar door het zand totdat we bij Callantsoog waren.

onderweg meerdere keren gestopt zodat we samen konden genieten van de zee en de duinen.

Deze dag was de wind ons gunstig gezind, net als het zand dat niet in ons gezicht waaide.

Samen 3 kilometer langs het water op het strand gelopen omdat we dat beide erg graag wilden doen.

De Alinker heeft ons al op heel veel voor ons eerst onmogelijke plaatsen laten wandelen waarbij deze strandwandeling eigenlijk een makkie genoemd kan worden.


Zaterdag was wel de mooiste dag van ons weekend wat het weer betrof.

Samen ergens anders zijn is toch wel erg fijn.

De zee en het strand ik vind dat erg mooi al zou ik als ik dat elke dag kon zien het mij zou gaan vervelen.

Maar af en toe daar zijn is bijna magisch te noemen.

Al zou ik wel eens bij windkracht 12 de kracht van de wind willen voelen en zien ho groot en krachtig de golven dan zijn.

er stond wel wat wind daar, maar stelde niet zo veel voor was een opmerking die iemand die daar woonde gaf.



Zondag zijn we in Fort Kijkduin geweest.

De hele dag heeft het geregend waardoor we voor die dag een binnen activiteit moesten zoeken.

Het fort was voor ons beiden onbekend, we konden het van naam en een beetje van tv.

Toch was het indrukwekkender dan we gedacht hadden.

Zeker een aanrader om daar heen te gaan, helemaal straks als de verbouwing klaar is en het aanbod nog groter is.






Ik heb ze vast geholpen om te controleren als het kanon goed gericht staat.

Afgelopen zondag was dat helemaal in orde.

De kanonskogel was precies goed neer gekomen.








's Middags nog een heerlijke koffie van de maand gehad.

Heerlijk na  een strandwandeling, maar net zo lekker na een bezoek aan Fort Kijkduin.

In de hoek hangt dit bord.

Dit zou Brigitte haar moodbord en haar spreuken konden zijn.

Erg toepasselijk op dat moment.





Helaas kwam er na dit weekend ook weer een eind en moeten we weer terug naar huis.
Dan moeten we natuurlijk wel afscheid nemen van de zee.
Tot ziens en hopelijk weer tot snel.



Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews