maandag 9 november 2020

Uitslag bloedtest was goed! Duidelijker informatie op producten in de Supermarkt.

 Vandaag heb ik de uitslag van mijn bloed test besproken met de praktijk ondersteunster bij de huisart.

In het algemeen was het allemaal goed.

Een aantal waarden zouden iets lager mogen!

Wat beweging betreft dat doe ik vrij veel en dat zou ook redelijk voldoende moeten zijn.

Het moeilijkst vind ik om op mijn voeding te letten.

Ik vind genieten erg belangrijk en wel zo belangrijk dat dat bij mij boven aan staat.

En bij genieten hoort ook wel een appeltaartje bij de koffie helemaal met slagroom erbij.

De middenweg daarin vinden vind ik best lastig.

Afvallen zou helpen, maar dat is maar een 2-3 kilo toch probeer ik daar wel veel rekening mee te houden.

Al zou het wel enorm helpen als je veel meer gezonde voeding bij de supermarkt zou kunnen krijgen, of beter gezegd dat je niet uitgebreid de verpakking hoeft te lezen en dan alsnog de ingrediĆ«nten niet begrijpt als dat nu wel of niet goed is.

Je hoort vaak over bepaalde tekens op verpakking dat deze moeten aanduiden als dit product goed of slecht voor je is.

Ik zou daar graag meer aan herinnert willen worden en dat het bij de ingang van de supermarkt groot en duidelijk vermeld wordt zodat je beter en makkelijk de juiste keus voor jezelf kunt maken.


Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews