donderdag 16 april 2020

Gratis Ommetje-App wandeling @hersenstichting

Vanmorgen heerlijk kunnen wandelen.
Het was vanmorgen erg rustig wat mensen betreft de vogels lieten zich wel allemaal luidruchtig horen.
Niets is dan fijner om zo te kunnen genieten van de natuur.
Al scheen de zon op tijd je kon het nog wel fris noemen.
Wat is nu een teken van de lente behalve dat het steeds groener wordt buiten.
De rechte rijen met bloeiende tulpen in verschillende kleuren.
Daarvoor hoef ik niet naar de bollenstreek dat kan ook bij mij om de hoek.

Over een lang pad met aan weerszijden bomen en natuurlijk bos waar wat bijna een muziek stuk leek van vogel geluiden.
Zoveel verschillende geluiden van verschillende vogels.
Als je wilt welke vogels dat kan ik je vertellen, deze kunnen vliegen.
Vlak voor mij stak er een eekhoorn over die zo snel een boom in klom dat hij wel leek te vliegen.
Nog geprobeerd om de eekhoorn te vinden en op de foto zien te krijgen maar helaas nergens meer te zien.

Een lange laan met bomen in een gebied met een oude geschiedenis liet mij wel wegdromen  naar wat en wie hier in de loop der tijd allemaal gepasseerd zijn.








Bij het 'Spaanse Kerkhof' een rondje om de hevel gelopen waar men vermoed vroeger een kapel heeft gestaan.
Daar was het vanmorgen een stuk warmer dan onder de bomen.
Geen wind en de zon brandde daar al lekker.
Toch wel bijzonder in de omgeving van een oude kolonie.















Duizenden bezoekers staat er op deze Noodoproep.
Ik kan mij voorstellen dat er plekken zijn in Nederland waar dat voorkomt.
Vandaag was ik alleen daar op dat moment.
En was ook al weer richting huis aan het wandelen.
Ik probeer zoveel mogelijk doordeweeks op dit soort plekken te gaan wandelen dan is er bijna niemand.
Maar ja ik kan mij het wel erg goed voorstellen dat je hier wilt wandelen omdat het hier erg mooi is.











Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews