donderdag 26 januari 2017

@Norg Samen op weg naar een gezondere leefstijl! BeweegReden Norg

BeweegReden start weer op 25 januari 2017

Beweegdorp Norg organiseert dit voorjaar voor de 4e keer ‘BeweegReden’, een trainingsprogramma voor inactieve mensen. Met ons programma willen wij ervoor zorgen dat mensen zich fitter en gezonder voelen en een blijvend actievere leefstijl ontwikkelen. Om dit doel te bereiken werken we samen met plaatselijke huisartsen en praktijkondersteuners (die patiĆ«nten naar ons programma doorsturen en er zelf een actief aandeel in hebben), fysiotherapeuten, een gewichtsconsulente, een leefstijlcoach en alle lokale sportaanbieders.

Gisteravond was de informatie avond hierover.
Ik had al zo iets hier wil ik aan mee doen maar kan ik het wel allemaal.
Van het mountainbiken weet ik het voor >100% zeker dat dat mij niet gaat lukken.
Andere sporten kunnen lastig worden voor mij worden, maar ik ga het gewoon proberen en wie weet kan ik ondertussen al veel meer dan ik zelf denk dat ik wel/niet kan.
Trainingsprogramma voor inactieve mensen, nou inactief ben ik zeker niet, wel heb ik meer structuur nodig om te bewegen.
Meedoen met dit programma is om samen met anderen mezelf te verbeteren.
Alleen is het vaak toch erg lastig, nu kun je elkaar steunen en motiveren om door te zetten.

20 Weken 2x per week sporten.
Wandelen, zwemmen, circuittraining, korfbal, badminton, tennis, survival, yoga, mountainbiken en cardio boksen zijn de sporten die we gaan doen.
Veel sporten ken ik al, maar sinds mijn herseninfarct niet meer gedaan.
Een uitdaging die ik graag aanga om mijzelf te verbeteren.
Het draait niet alleen om sporten maar ook om voeding, beter en gezonder te eten.

Nu let ik al beter op mijn voeding samen met diƫtiste, maar ik sport nu wel onregelmatig.
Door meer regelmaat hoop ik dat ik mijn voeding nog beter kan aanpassen.
Mijn doel is om uiteindelijk van alle medicijnen af te komen.

Voor meer informatie kijk op BeweegdorpNorg

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews