maandag 7 november 2016

Hardlopen voor een driewielfiets @raisinhope_nl @vanraam @Norg @Roden

www.runfornah.nl Oftewel hardlopen met nah voor nah, voor een driewielfiets om andere nah getroffenen te kunnen laten fietsen.
Een fiets voor Norg en omstreken want je kunt hier heerlijk fietsen.
Dopor al die fietskilometers weet ik hoe mooi het hier is, maar nog belangrijker hoe het fietsen mij in positieve zin heeft verandert.
Lichamelijk en geestelijk ben ik daardoor zekerder en sterker geworden.
Ook kon ik opeens weer dingen die ik eerst niet meer kon.
Onder anderen hardlopen  kan ik sinds eind 2014 weer.
Mijn idee was om weer een stukje te kunnen rennen, even snel de straat oversteken, de bus halen etc.
Door van heuvels af te rennen, beter laten vallen kun je het noemen, ging mijn rechterbeen opeens meer doen dan niets doen.
Langzamerhand ging dat steeds beter en lukt mij nu het hardlopen weer.

Ik loop nu best veel hard, mijn doel voor dit jaar is de 15km te gaan lopen tijdens de Ultratrail Drenthe op 28 december in Roden.
Om te laten zien dat ondanks beperkingen door nah dat ik toch wat kan.
Wat is dan mooier om niet alleen voor jezelf bezig te zijn maar zeker ook voor anderen, diegenen die geen fiets hebben en graag weer eens willen fietsen.
Of in een andere omgeving te kunnen fietsen zonder de problemen hoe men hun eigen driewiel fiets te kunnen vervoeren.

Klik op DONEREN om te doneren en help mee om anderen te kunnen laten fietsen en net als mij van hun vrijheid te laten genieten.

De fiets is ook bedoelt voor het RHF Fietsnetwerk.
 
De RHF wil haar doelgroep dan ook stimuleren om te gaan fietsen. Helaas is het rijden op een gewone fiets niet voor iedereen met hersenletsel weggelegd. Een aangepaste fiets is veelal een uitkomst, maar die zijn erg kostbaar en voor de meeste mensen met hersenletsel financieel niet haalbaar. Zij hebben door hun letsel vaak geen baan meer en moeten van een klein inkomen rond komen.

Daarom is de RHF in 2014 gestart met de realisatie van een landelijk netwerk van aangepaste fietsen, die gratis door mensen met hersenletsel kunnen worden geleend. De aangepaste driewielers, duo-fietsen en tandems worden ondergebracht bij onder meer dagbestedingscentra, zodat cliënten met en zonder begeleider meteen lekker buiten op pad kunnen. Ook mensen met hersenletsel, die geen cliënt zijn, kunnen op afspraak gebruik maken van de fietsen binnen het RHF-netwerk.

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews