maandag 18 april 2016

#Hardlopen #Fietsen #Wandelen maar wanneer?

Hardlopen doe ik erg graag.
Nu dat sinds eind 2014 mij weer redelijk goed lukt, probeer ik zo vaak als mogelijk te lopen.
Dat kan ik erg makkelijk vanuit huis doen, het bos ligt om de hoek.
Het lopen gaat ook steeds beter de afstanden worden langer.

Maar fietsen vind ik ook erg fijn.
Op mooie dagen heerlijke stukken fietsen, nieuw gebieden ontdekken enz.
Voor lange fietstochten ben ik langer van huis en is dat lastiger om in te plannen.
Door het fietsen heb ik mij lichamelijk wel veel kunnen verbeteren.
Uithoudings-vermogen is enorm gegroeid.
Tijdens het fietsen is het voornamelijk genieten.
Nieuwe omgevingen, mooi routes.
Hopelijk dit jaar niet meer alleen fietsen.
Samen is toch veel leuker en gezelliger.

Ik mag mij ook ambassadeur van de Raisin Hope Foundation Nederland noemen.
Anderen te stimuleren om te gaan fietsen om ook zich te kunnen verbeteren.
Ook zet ik mij in voor fietsen voor anderen te kunnen bemachtigen.
Ik weet wel bijna zeker dat door het fietsen mijn uithoudings-vermogen gegroeid is en dat daardoor andere niet meer werkende functies van mijn lichaam het nu weer doen.

Ik woon in een bosrijk gebied, wandelen kun je hier erg goed doen.
Van dichte bossen naar open plekken, veel natuur.
Vaak wandel ik alleen met alleen de geluiden van de natuur om mij heen.
Dit geeft mij een enorm gevoel van rust en kan dan rustig mijn gedachten laten gaan.


Hardlopen, fietsen en wandelen die ik alle drie erg graag.
De grote vraag is hoe plan ik dit in.
Het weer en de tijd bepalen vaak wat mogelijk is.
Alleen maar hardlopen of fietsen of wandelen kan ook niet.
Een vast schema werkt bij mij niet.
Elke dag voel ik me anders dan een andere dag, afhankelijk wat ik daarvoor gedaan heb.
Als ik veel gedaan heb, dan moet ik daar mijn rust nadien nemen.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik wil graag zoveel, maar hoe meer ik doe hoe meer ik rust moet nemen.

Ik ben vast niet de enige die dit probleem heeft.
Ik zie regelmatig hele mooie schema's voorbij komen, alleen werkt dit bij mij niet.
Omdat elke dag anders is moet ik ook mijn schema daar aanpassen.
Noteer wel alles in de agenda, maar in princiepe beloof ik nooit dat ik dan ook kom of het doe.
's Morgens is het altijd afwachten hoe het gaat.
NAH is niet alleen beperking van je ledematen het is zoveel meer wat niet te omvatten is.
Het vraag van jouw en anderen vaak erg veel, soms wel eens te veel.
Voor hoe daar mee om te gaan is nog geen beschrijving voor gemaakt.
Helemaal niet om dat iedere NAH getroffene weer anders is dan een ander.

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews