zondag 29 november 2015

@cwxbenelux @ThunderSportsNL @StLoopsportNorg Superstore Herfstcross Norg

28 November hardgelopen met de Superstore Herfstcross Norg.
In 2013 heb ik gekeken naar de cross, wat wilde ik teon graag mee doen, maar ja hardlopen ging niet meer.
November 2014 was ik er niet bij mede omdat ik zelf niet mee kon doen.
In die periode lukte het me wel om kleine stukken te kunnen hardlopen.
Na een jaar van steeds weer proberen en verder durven te gaan is het dit jaar 2015 gelukt om aan de cross te kunnen mee doen.
Ook met de hulp van de Stabilyx tight van CW-X gaven mijn benen de ondersteuning om beter te kunnen lopen hebben erg geholpen.
Dankzij de broek heb ik meer controle gekregen over mijn rechterbeen, wat mij meer energie geeft om te kunnen hardlopen.
Gisteren met de cross loop was het +/- 6-8 graden, met de ThunderShirt van ThunderSports heb ik het niet koud gehad en ook niet te warm.
Tijdens het lopen bleef de temperatuur voor mij goed.

Ook als NAH getroffene kun je blijven hardlopen.
Dat heb ik jaren niet meer kunnen doen, dat was wel iets wat ik toch graag weer wilde.
De bedoeling was niet echt om zoiets als de herfstcross te kunnen doen, maar wel om een klein stukje te kunnen rennen.
Sinds eind 2014 dat ik merkte dat rennen/hardlopen weer lukte ben ik steeds op zoek geweest naar dingen die mij konden ondersteunen om te kunnen (blijven) hardlopen.
Wat ik miste tijdens het lopen was de controle over mijn rechterbeen, dat koste mij erg veel energie die ik liever voor wat anders wilde gebruiken.
Tot ik CWX ontdekte, dat deze broeken ondersteuning geven aan je lichaam.
In overleg welke broek het beste bij mij zou passen kwamen we uit op de Stabilyx Tight.
En inderdaad deze broek hielp mij echt vooruit, het leek soms wel dat ik vloog.
Voor de koudere periodes heb ik de Insulator Stabilyx Tight, gecombineerd met de ThunderShirt heb ik het niet koud op deze dagen tijdens het hardlopen.

Het lopen ging gisteren goed, wel vond ik het zwaar om op onverhard terrein te lopen.
Het parcours was nat en blubberig afgewisseld met droge stukken.
Op zich ging dat nog wel, de heuveltjes op en af vond ik persoonlijk het zwaarst.
Op de foto kun je zien hoe geconcentreerd ik was tijdens het lopen, rechtop blijven was een lastige en moeilijke klus voor mijn hersenen.
Ik wilde maar 1 ding, de hele herfstcross lopen.
Mei 2009 kreeg ik een herseninfarct, liggend en met een ambulance ben ik naar het Beatrixoord in Haren gebracht.
Ik kon toen niet lopen en slikken,(niet kunnen eten en drinken) Na 3 maanden ben ik daar lopend uitgekomen en weer alles mogen eten.
In het begin liet ik alles maar over mij heen komen, totdat ik dacht dit is balen kan er niets meer aan veranderen, maar nu ga ik ervoor.
Dat was makkelijker gezegd dan gedaan, dat koste mij enorm veel energie, maar in de loop van tijd ging het me steeds beter af.
Zo heb ik steeds kleine doelen voor ogen gehad, doelen die ik kon halen hoe klein deze ook waren het voelde als weer een overwinning behaald.
Al doe ik nu veel meer, daar staat tegenover dat ik nu wel meer rust nodig heb.
Dat heb ik er graag voor over, er is zoveel om van te genieten en er komt vast nog veel meer.
Ik verlang niet terug naar wie ik was, ik vergelijk niet wat ik toen wel kon en wat ik nu niet meer kan, ik kijk naar wat ik nu wel kan.

Tijdens de loop kregen we water aangeboden, vocht had ik zeker nodig zweten deed ik zeker.
Nadeel was dat het water koud was, daar reageerde mijn lichaam sterk op, steeds het gevoel dat ik moest boeren en dat kan ik niet.
Dat heeft mijn lopen wel beïnvloed, dat ik kleine stukjes moest wandelen om dat drukkend gevoel kwijt te raken.
Bij de finish kregen we warme soep/thee dat was lekker, weg was de kou die ik van binnen had.
Daar heb ik persoonlijk zelf veel last van, hoe anderen daarop reageren weet ik niet.

1 Ding kan ik met gerust hart zeggen, ik heb enorm genoten bedankt Stichting Loopsport Norg.

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews