dinsdag 22 september 2015

#Hardloop met crosstraining in bossen @Norg

Vanmorgen een rondje hardgelopen gecombineerd met een stukje crosstraining in het bos. Dat is wel een stuk zwaarder dan op verhard ondergrond te lopen. Het kost mij meer moeite, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Rechtop blijven, vooruit kijken is tijdens het hardlopen in het bos erg zwaar voor mijn hersenen. Continue mijn lichaam aan het corrigeren om rechtop te blijven lopen, omgaan met hobbels en hellingen. Dat was flink zweten in het bos, maar het voelde goed. Wel was ik een beetje bang dat het niet echt goed zou gaan, maar dat viel gelukkig erg mee. De techniek voor lopen in het bos is wel anders dan op verharde wegen. Daar moet ik nog veel voor doen omdat onder de knie te krijgen. Hardlopen is goed voor de beweging. Voor mij is het hardlopen nu een manier om even nergens anders aan hoeven te denken tijdens het lopen. Spanning en stress kan ik thuis laten en mijn hoofd leeg lopen. Het geeft mij niet alleen de lichamelijke voldoening maar ook geestelijk knap ik daar van op. gelopen route van vandaag met #runkeeper

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews