vrijdag 11 augustus 2023

18 kilometer genietend gewandeld

Rugzak gepakt daar drinken, een appel en tussendoortjes in gedaan m te gaan wandelen.

Hoe ik wil gaan wandelen, en waarnaar toe dat week nog niet.

Het is buiten al lekkerweer, gelukkig waait er wel een fris windje waardoor het zeer prettig buiten is.

Via Molenveenweg, Postmaatseweg, Noordseveldweg Wiltenkamp en westerstukkenweg om gasopslag Langelo via het fietspad en bruggetje het Groote Diep over gestoken.





Een mooi uitzicht vanaf het bruggetje over het gekronkel van het Groote Diep dat ik leerde kennen als een recht en breed Diepje die snel stroomde als het veel geregend had.

Nu het water kronkelend door het landschap slingert wordt het water beter vast gehouden ipv dat het zo snel mogelijk weg stroomt.


Op de picknick tafel bij gasopslag Langelo lag dit lieve steentje die ik nu ergens anders heb neer gelegd.

Dat ik het steentje even kon vasthouden en bij mij meedragen maakt mij wel vrolijk.

Hierdoor kreeg ik zin om een stuk verder te gaan wandelen.





Als het warm is dan is een soft ijsje altijd lekker.

Dan is het erg handig dat je dit tijdens het wandelen voorbij komt.

Dit zag er zo aanlokkelijk uit dat ik mij niet kon inhouden om een soft ijsje te nemen.

Al moet ik wel wat meer gaan oefenen om een perfect ogend soft ijsje te maken maakte het absoluut niet minder lekkerder.

Na heerlijk gesmuld te hebben van mijn soft ijsje, na uitgezwaaid door de honden, ben ik verder gewandeld.

Over de Alteveervonder naar de uitkijktoren die verderop staat.

Vooruit naar boven, en achteruit lopend weer naar beneden gekomen.

Niet echt gracieus natuurlijk, maar voor mij de enige manier om deze uitkijk toren te kunnen beklimmen, en weer naar beneden te kunnen komen.

Gelukkig voor mij is deze niet zo hoog want anders had ik het zeker niet gedaan.

Daarboven wel een heel mooi uitzicht over het Lieversche Diep.

Als je op Google Earth kijkt zie je de oude fietspaden nog zoals deze voor dat het weer een kronkelend diepje werd.

Dan is het nu heel veel mooier geworden!

Vanaf daar rechtsaf geslagen richting Langelo.

Daarna rechtsaf de Osbroekweg om daarna rechtsaf te gaan de Onlandsdijk op.

Daar lagen deze koeien heerlijk relaxt in het land, en wat lag er daar tussen, een twee dagen oud kalfje.

Zo mooi en lief  om te zien.

Contact opgenomen met de Blakervelderhoeve als bij hun bekend was dat daar een kalfje was.

Daarvan was men op de hoogte, en heb ik het geluk gehad om daar even nog van te mogen genieten.

Op de Oortwijn bank kijkend over het Schillenveen die nu helaas bijna helemaal vol gegroeid is.

Daar is nog maar weinig water te vinden.

Rechts van mij liepen er schapen die de rand van het Schillenveen kaal maken.

Dat maakt het kijken over het meer een stuk makkelijker.

Links van mij waren een aantal kinderen kikkers aan het vangen, of ze probeerden dat.

Voor iedereen is er wel iets om van te genieten in de natuur.


Ik kreeg steeds meer last van mijn rug en van mijn rechterarm dat ik denk de kortste route door het bos terug naar huis ben gewandeld.

In de schaduw van de bomen was het heerlijk weer.

Dat het vandaag een warme dag zou worden was op zonnige plaatsen goed te merken.

18 kilometer heb ik vandaag gewandeld.

Meer dan ik dacht te gaan wandelen, maar ik heb onderweg enorm genoten.

Op dit soort momenten besef ik goed dat ik in een heel mooi gebied woon. Dat ik direct vanaf mijn huis zo naar buiten in dit mooie gebied kan gaan wandelen.









 








 

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews