maandag 13 maart 2017

Wandelen in de Slokkert, Norger Esdorpen landschap

Vanmorgen werd ik al vroeg wakker van het getjilp van de vogels buiten.
Zo te horen gaat het een mooie dag worden.
Op tijd eruit gegaan ontbeten, aangekleed en naar buiten.
De Slokkert in een mooi gebied dat ligt tussen Norg, Westervelde en Veenhuizen.
Een groot en open landschap omringt door bos en een aantal verdwaalde bomen.
De ruimte en de rust is gewoon heerlijk om daar te wandelen.
Ook werd ik gewaarschuwt dat er in dit gebied dieren los rondlopen.
En die waren er zeker, een groot aantal runderen zien grazen.
Er lag een koe vlakbij het pad waar ik liep, ze ging staan en ik hoopte dat zij op die plek bleef staan.
En idd, ze bleef nieuwsgierig en geïnteresseerd naar mij kijken, ik mocht zelfs dichterbij haar komen om een foto te kunnen maken.
Later tijdens het wandelen moest ik nog denken aan dat bord met die waarschuwingen, de dieren kunnen gevaarlijk zijn en op u reageren.
Ik ben een dierenvriend, dat zal ze vast gemerkt hebben ga ik dan maar van uit.
In het begin was het nog wat frisjes, maar de zon maakte het al snel dat de temperatuur prettig en behagelijk ging aanvoelen.

Vanmorgen 9,4km gewandeld in een mooie omgeving, mijn hoofd weer leeg gelopen.
Het voordeel van een maandagmorgen dat er bijna niemand anders daar loopt op dat moment.















Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews